Bazı filmleri izlerken, kendi çektiğim fotoğraflar ile benzerlik buluyorum ve o filmin adı geçtiği zaman hatırladığım o fotoğrafım oluyor. Bu sene başında izlediğim Whiplash Filmi de bende benim bir fotoğrafım ile iz bıraktı. Bu yazıyı yazmamın sebebi sadece bu benzerliği paylaşmanın yanısıra hem Whiplash Filmi’nden biraz bahsetmek biraz da performans fotoğrafı çekerken dikkat edilmesi gereken noktalardan kısaca bahsetmek.
Filmin tanıtımında kullanılan kare:
Benim çektiğim ve bateriyi gördüğüm zaman anımsadığım fotoğrafım:
Gördüğünüz gibi bir benzerlik yok :)) Zaten benzerlik var demedim. Anımsattı dedim. Dediğimin arkasındayım 🙂
Whiplash Filmi
Kısaca filmden bahsetmek istiyorum. Filmin kurgusu Andrew adlı hırslı manyak çocuğun kendini müziğe vurması ve başarı hırsı üzerine kurulu. Diğer manyak ise, Fletcher. Fletcher saçsız olan kişi başarılı hırslı bi’ abi. Bu abinin konservatuarda ayrı bir grubu var. Andrew çocuğu ise hırs yapıp Fletcher’ın grubuna giriyor. Giriş o giriş, kavga dövüş başlıyor, bedensel değil tabi. Az biraz o da var ama. Fletcher herkese gider adar vs davranışlarının tümünü sergiliyor. Kafaya zil fırlatmaya kadar götürüyor işi. Andrew ile aralarında ilginç bir atışma yıllarca sürüyor. Film benden İMDB’de 7puan almıştır. İMDB puanı ise 8.6 idi, Mayıs 2015’te. İzleyin. Beklentiye girmeyin fazlaca.
Film hakkında bilgilere buradan ulaşabilirsiniz:
http://www.imdb.com/title/tt2582802/?licb=0.4235455141314445
Performans Fotoğrafı
Performans fotoğrafı çekmek, doğa fotoğrafı çekmekten tabiyatı itibariyle farklıdır. Bu farkı yaratan en temel fark, ışık. Performans fotoğrafı çekiminde ışık en büyük bariyerdir. Bu bariyerin ikinci düşmanı da mesafedir. O halde en temel iki sıkıntı ışık ve mesafe. Bunu aşabilmenin araçları:
- Iso esnekliği
- Tele objektif
- İmaj sabitleyici (IS-VR)
Bu araçlar, sizi bu engelleri aşmak için yardımcı olabilir. Bunlar öte yandan maliyet demektir.
Diğer bir kısıt da hareketli kişilerdir. Bu performansı sağlayan sanatçılar yerlerinde pek durmazlar (dans, müzik, tiyator vs) ve bu da sizin diğer kısıtınızdır yani yine hız ve ışık devreye girer. Monopod tripod gibi sabitleyiciler bu açıdan işe yaramazla maalesef.
Yapmanız gereken çoğu zaman lensinize mesafenize ve ISO gücünüze güvenebildiğiniz kadar,
- ISO: ISO yu etkin ve kaliteli görüntüye göre artırın (FX format makineler için 3000-4000-6000 ISO, DX makineler için azami 2000-2500)
- Enstantane: Lensinize bağlı olarak lens uzunluğuna göre x1.5-2 enstantene hızı: 100mm lens kullanıyorsanız en az 1/200 hız kullanmalısınız.
- White Balance: Beyaz dengesi, sizin istediğiniz sonucu vermeyecektir. Özellikle özel ışıkların kullanıldığı bir mekanda çekim yapıyorsanız, otomatik beyaz ayarı anlamlı olmayacaktır. Bu durumlarda ben beyaz dengesini kelvin olarak değiştirir ve farklı sonuçlar almayı tercih ederim. Eğlenceli görüntüler alabilirsiniz, otomatiğe bağlı kalmayın.
- Lens: Eğer imkanınız varsa bu tip çekimlere f:2.8 ve altında lensiniz yoksa gitmeyin. Bu tip çekimlerde ihtiyacınız olan f2.8’den de hızlı lensler: f2, f1.8, f1.4 veya f1.2 .Benim tecrübeme göre f2 altında pek verimli sonuçlar alınamıyor alan derinliği sebebiyle ama f1.8 e kadar kullanabilirsiniz.
Aşağıdaki fotoğrafı, Ajda Pekkan konserinde Açık Hava’da çekmiştim. Sanatçı Volga Tamöz’ün
http://www.volgatamoz.com/Albums/AlbumDetail?AlbumID=2f818117-a4cc-40a9-a431-aa60fb238732
Albümünde de iç kapak fotoğrafı olarak kullanılmıştı.
Albüm fotoğrafı olarak:
Sizin de performans fotoğrafı hakkında farklı tecrübeleriniz varsa, yorum bölümünde paylaşmayı unutmayın.